سرماسان رستوران

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های سرمایشی

سرماسان رستوران

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های سرمایشی

سیستم سرمایشی با طراحی متنوع و زیبا جهت ایجاد فضای سرد و دل نشین در تمامی فضاها نظیر سوله ها ، ویلاها ، کارخانه ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

  • ۰
  • ۰

کولر آبی یک سیستم سرمایشی تبخیری است که به وسیله عملیات تبخیر، سرما ایجاد می‌کند. استفاده از کولر آبی، به شرط اینکه میزان رطوبت نسبی هوا کمتر از 40 درصد باشد، کاملا مناسب و مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. استفاده از کولر آبی باعث ایجاد رطوبت در محیط، تأمین هوای خنک، و جلوگیری از خشکی هوا، ترک خوردن وسایل چوبی، و ایجاد الکتریسیته ساکن در محیط شده و باعث لطافت هوای محیط می‌گردد. روش کار کولر آبی به این صورت است که گرما را از هوای محیط گرفته و برای تبخیر آب از چرخش هوا استفاده می‌کند. قضیه کاملا واضح است. آب برای اینکه به بخار تبدیل شود، نیاز به حرارت دارد. وقتی این حرارت در کولر آبی از هوای موجود در محیط تامین شود، دمای هوایی که گرمای آن برای تبخیر آب گرفته شده است پایین و پایین‌¬تر می¬‌آید. میزان سرمایش تولید شده توسط کولر آبی بستگی به میزان تبخیر دارد و این تبخیر نیز به موارد مختلفی از جمله میزان رطوبت هوا بستگی دارد. برای همین است که کولر آبی برای مناطق مرطوب پیشنهاد نمیشود.

عدم ایجاد آلودگی، تولید هوای تازه و خنک، رطوبت‌رسانی عالی از مزایای اصلی کولر آبی است. در کنار این مزایا می‌توان به کم مصرف بودن، نداشتن ضرربرای محیط زیست، قیمت مناسب، کم مصرف بودن، نصب‌وراه‌اندازی آسان، و هزینه کم سرویس و نگهداری اشاره کرد.

محل و نحوه هوادهی کولرهای آبی

کولرهای آبی از نظر محل نصب و نحوه هوادهی نیز به دو دسته تقسیم می شوند:

1- کولرهای آبی که دهانه خروجی در یکی از اضلاع کناری قرار گرفته است.

2- کولرهای آبی هوادهی از بالا که کانال هوادهی آن‌ها در سقف کولر قرار گرفته است

کولر آبی از اجزاء زیر تشکیل شده است:

- بدنه و کف کولر آبی: این بدنه از یک جنس محکم فلزی یا پلیمری ساخته میشود و در شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم است.

- دیواره‌های کولر آبی: ممکن است در این دیواره ها از پوشال یا سلولز استفاده شده باشد که تفاوت آن دو را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

- پمپ آب: وظیفه انتقال آب به دیواره ها را، که همان سلولز یا پوشال است، برعهده دارد.

- موتور و تسمه موتور: که موتور به وسیله یک چرخ‌دنده، تسمه را می‌چرخاند و باعث انجام فرایند انتقال هوا در کولر آبی می‌شود.

- شیر شناور: این شیر نقش کنترلگر سطح آب در کولر آبی را داراست. اگر میزان آب کم شود، این شناور پایین می ‌افتد و ورودی آب باز می ‌شود. با بالا رفتن سطح آب، شناور نیز بالا رفته و ورودی آب را می‌بندد.

- پره‌های فن: وقتی فشار هوا افزایش پیدا می ‌کند، هوا را به داخل هدایت می‌ نماید.

- سرریز و تخلیه: برای زمانی است که یا شیر شناور درست عمل نمی‌ کند و آب از محفظه بالا می‌زند که می‌تواند از اینجا بدون مشکل سرریز نماید یا برای تخلیه‌ی محفظه آب در زمان‌هایی است که نیاز به تخلیه آب وجود داشته باشد.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی