سرماسان رستوران

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های سرمایشی

سرماسان رستوران

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های سرمایشی

سیستم سرمایشی با طراحی متنوع و زیبا جهت ایجاد فضای سرد و دل نشین در تمامی فضاها نظیر سوله ها ، ویلاها ، کارخانه ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

  • ۰
  • ۰

یکی از سیستم های سرمایشی که در ساختمان های قدیمی به وفور دیده میشود استفاده از کولر آبی است، سیستمی که در ساختمان های نوساز استفاده از آن به ندرت به چشم میخورد. یکی از مهم ترین دلایلی که سبب معمولی شمرده شدن سیستم کولرهای آبی میگردد، میتوان به عدم استقلال دما برای قسمت های مختلف خانه اشاره کرد، زیرا با روشن نمودن کولر آبی تمامی قسمت های خانه به یک اندازه خنک میشوند در حالی که شاید افراد حاضر در خانه فقط از یک قسمت استفاده میکنند.

در این شرایط انرژی زیادی که صرف خنک نمودن قسمت های دیگر خانه شده، بطور کامل به هدر رفته است. البته این تنها دلیل ضعیف شمرده شدن کولر آبی نیست، از مشکلات دیگر کولرهای آبی میتوان به اشغال فضای زیاد خصوصا هنگام نصب در تراس،  ایجاد ظاهری زشت خصوصا اگر در نمای ساختمان دیده شود، مصرف آب زیاد، فضای مورد نیاز برای عبور کانالهای عمودی در ساختمان های چند طبقه و.... اشاره نمود. هرچند که استفاده از کولر آبی خصوصا در ساختمان های لوکس خواهان زیادی اما همچنان میتوان جزء سیستم های سرمایشی پرمصرف محسوب میگردد. با بررسی انواع کولرهای آبی نیز مدل های جدیدی به چشم میخورد که در آنها مصرف برق کمتر شده و بازدهی آنها بالاتر رفته است. در گروه کولرهای آبی جدید بازار مدلهای سلولزی وجود دارد که بازدهی بالاتری دارند و طبیعی است که قیمت بالاتری نیز دارند.

کولر آبی بیشتر برای مناطقی ساخته شده است که محیط گرم و خشک را دارند و رطوبت پایین تری نسبت به مکان های دیگری دارد . برای مثال شهرهای کویری و خشک سمنان و قم و تهران و غیره از جمله شهرهایی هستند که اکثرا از کولرهای آبی استفاده می کنند . از جمله اموری که باید مورد توجه داشت تا این که کولر آبی بازدهی مناسب و البته سرما و خنکی بسیار مطبوع و دلنشین برایمان داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

•قبل از شروع فصل گرما بهتر است که کولر ابی را سرویس نماییم و یا در صورت نصب محل را کامل بررسی نماییم و مسیر را باز نماییم .

•تعویض کردن لوازم مصرفی کولر ابی بسیار مهم است که می تواند نقش مهمی در سرما و توانایی کولرآبی داشته باشد .

•روغن کاری کردن قطعات گردان و پر کردن مخزن روغن کولر نیز از سروصدای احتمالی آن جلوگیری می نماید .

•در صورت خراب شدن و یا نیاز به تعویض داشتن قطعات حتما آن ها را عوض کنید تا این که دیگر مجبور نشوید در وسط گرما این کار را با اذیت فراوان متقبل  شوید .

•کار مهم دیگر رسوب هایی است که باید حتما از دیواره ها و پره های چرخان کولرآبی پاک شوند چرا که به دلیل وجود آهک در آب ممکن است آهک در قسمت های مختلف کولر رسوب نماید و از درست کار کردن کولر جلوگیری  نماید .

•کانال کشی کردن درست نیز باعث می شود تمام سرما و هوای تولید شده توسط کولر به اتاق منتقل گردد و هوایی مطبوع را در اختیار ساکنین قرار دهد .

•صاف و تراز کردن محل استقرار کولر آبی خیلی مهم است و باعث بهتر کار کردن و طولانی شدن عمر خود کولر خواهد شد .

•پمپ و شناور نیز باید درست تنظیم شوند چون که نقش مهمی در آب رسانی برای ایجاد سرما داند .

•لوله کشی آب برای کولر بهتر است که از مسیرهایی عبور داده شود که به آن آسیبی نرسد چه در فصل گرما توسط گرمای هوا و چه توسط سرما و یخبندان که در محیط باز است باعث ایجاد فرسایش و از بین رفتن می شود .

•بعد از انجام مراحل بالا و با دقت لازم باید جعبه تقسیم برق را مورد بازدید قرار دهید تا این که از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل نمایید .

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی