سرماسان رستوران

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های سرمایشی

سرماسان رستوران

شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستم های سرمایشی

سیستم سرمایشی با طراحی متنوع و زیبا جهت ایجاد فضای سرد و دل نشین در تمامی فضاها نظیر سوله ها ، ویلاها ، کارخانه ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

  • ۰
  • ۰

برای عیب یابی موتور کولر آبی باید اطلاعات فنی کافی راجع به موتور وسیم کشی داشته باشید. موتور کولر آبی از مهم ترین قسمت کولر آبی می‌باشد.

یکی از دلایل کاهش دور موتور کولر آبی، شل شدن تسمه کولرآبی است که باید به میزان لازم سفت باشد؛ تسمه نباید نه به قدری سفت باشد که حرکت نکند و نه آن‌قدر شل باشد که کند کار کند، تسمه باید به اندازه‌ای باشد که وقتی آن را در اطراف پولی جمع می‌کنیم به اندازه یک بند انگشت اضافه داشته باشد. برای تنظیم تسمه کولر آبی باید چهار پیچ زیر دینام را باز کنید دینام را بالاتر بکشید تا تسمه سفت شود و برای شل کردن تسمه برعکس دینام را باید پایین‌تر بکشید. به تنظیم تسمه ریگلاژ نیز گفته می‎‌شود. علت کند شدن دور موتور کولر آبی می‎‌تواند این باشد که سیم پیچ راه انداز آن سوخته است و یا سیم پیچی راه انداز به کلید گریز از مرکز وصل نیست. از دیگر دلایل کند شدن دور موتور کولر آبی این است که  تنها یک دور از موتور فن کار می کند. علت این موضوع میتواند قطع شدن سیم مربوط به دور دوم از صفحه کلید موتور باشد یا گاهی اوقات ممکن است ایراد از پارگی درون استاتور باشد.نیم سوز شدن سیم پیچی دور تند و یا سوختن خازن نیز هر کدام می‌توانند علت کند شدن دور موتور کولر آبی باشد.

علت کار نکردن موتور کولر آبی

•از علت کار نکردن موتور کولر آبی، سوختن موتور کولر می‌تواند ‌باشد، که اگر این اتفاق افتاده باشد دیگر قابل تعمیر نیست.

•از دیگر دلایل کار نکردن موتور کولر آبی پرید واترپمپ می‌تواند باشد که با تعویض آن می‌توانید از این مسئله اطمینان حاصل کنید.

•علت دیگر کار نکردن موتور کولر آبی بروز مشکل در موتور دو سرعته است که باید به صورت جدا تست شود و در صورت خرابی از یک متخصص برای تعمیر آن کمک بگیرید.

نحوه تست موتور کولر آبی

در ابتدا بیرون موتور کولر آبی را چک کنید. به بدنه آن توحه کنید و پیچ ‌ها بررسی کنید و آلودگی‌ها را تا جایی که ممکن است برطرف کنید. بعد از آن پلاک نامی موتور کولر آبی اطلاعات بسیار مهمی درباره موتور به شما می‌دهد. یاتاقان‌ها نیز قسمت بسیار مهم کولر آبی هستند که حتما باید چک شود چرا که یکی از دلایل خرابی موتور ایراد در یاتاقان‌ها می‌باشد؛ گردش روتور در یاتاقان باید کاملا نرم و بی صدا باشد. و در آخر از یک اهم متر برای بررسی مقدار مقاومت اهمی موتور استفاده کنید.

علت لرزش موتور کولر آبی

از عمده‌ترین دلایل لرزش کولر آبی، عدم نصب صحیح به شکل تراز است؛ این حالت باعث می‌شود که فشار به یک سمت وارد شود و اجزای موتور مثل یاتاقان آسیب ببیند. در نصب کولر حتما از چهارپایه مخصوص و متناسب با کولر خود استفاده کنید و سعی کنید از گذاشتن چوب آجر و ... در زیر کولر خودداری کنید. از دیگر دلایل لرزش و صدای کولر آبی مربوط به مشکلات فنی کولر آبی است، اگر لرزش کولر آبی از مشکلات فنی بود باید حتما با منخصص تماس بگیرید تا مشکل را بررسی کند.

 

سیستم های سرمایشی با طراحی متنوع  و زیبا  جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامی فضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیق ها ، باغ تالار ها و گلخانه ها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید

۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶

🌍 www.sarmasaan.com

نظرات (۱)

سهند هواساز با بیش از ۱۵ سال سابقه مفید در طراحی، تولید و عرضه انواع محصولات گرمایشی و سرمایشی، محصولات تهویه و تصفیه هوای گرم و سرد، تولیدات خود را به مشتریان و مصرف کنندگان گرامی در سراسر ایران و منطقه ارائه و صادر نموده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی